Zapowiedzi

„Axiom of Choice” nagrodzone na IV Sopockich Konsekwencjach Teatralnych

Spektakl kolektywu HOTELOKO movement makers „Axiom of Choice” w wykonaniu Agaty Życzkowskiej i Mirka Woźniaka otrzymał I nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na IV Sopockich Konsekwencjach Teatralnych. 

Spektakl ten był jedną z siedmiu prezentacji konkursowych festiwalu w Sopocie. Jednak w tym roku można było obejrzeć spektakle z dowolnego miejsca na świecie, w formule online. Idea, która przyświeca przeglądowi, to zaproszenie najciekawszych spektakli małoobsadowych z całej Polski. Ich wspólnym mianownikiem jest minimalna scenografia i maksymalnie trójka artystów i artystek na scenie. Tematyka, rodzaj i forma są dowolne – w poprzednich edycjach prezentowane były spektakle dramatyczne, teatru tańca, lalkowe czy muzyczne. Trzyosobowe jury w składzie: Małgorzata Fijas, Joanna Gralińska i Arkadiusz Drewa wyłoniło trzy najciekawsze spektakle, przyznając im Dużą, Średnią i Małą Konsekwencję Teatralną. Po analizie spektakli postanowiono przyznać I nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną – w wysokości 5000 złotych spektaklowi „Axiom of Choice” zespołu HOTELOKO movement makers za zwrócenie uwagi na umykające naszej świadomości zmysłowe oddziaływania na komunikację międzyludzką. Pozostałe nagrody otrzymały spektakle: „Angekok. Opowieść artktyczna” Bartosza Sochy (II nagroda 3000 złotych) oraz “Adama Mickiewicza liryczna próba odnalezienia się w branży rozrywkowej” Wojciecha Tremiszewskiego  (III nagroda 2000 złotych).

W spektaklu „Axiom of Choice” ta matematyczna teoria zostaje przetworzona przez pryzmat tożsamości artystów w aspekcie społecznym i choreograficznym. Selektory, które wybierają, to łączące ich wątki wspólne jak pokolenie, stosunek do ekologii, liczby, feromony, grupa krwi, bycie odmieńcem czy zapach mandarynek z dzieciństwa Aksjomat wyboru w sytuacji kryzysu klimatycznego i apokaliptycznych czasów jest teorią optymistyczną. Jej optymizm ma jednak szansę wybrzmieć jedynie w momencie spotkania.

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Obecnie artystka porusza się w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Pracuje głównie z tancerzem i choreografem Mirkiem Woźniakiem oraz współpracuje m.in. z Magdaleną Przybysz i Wojciechem Grudzińskim. Główne tematy jakie podejmuje to wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, ekologia, równouprawnienie, edukacja. HOTELOKO movement makers otrzymał nagrodę „Coup de Coeur” za oryginalność spektaklu „Absolutely Fabulous Dancers” na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019). Kolektyw działa głównie w Warszawie tworząc projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne, ale także współpracuje z zagranicznymi partnerami, m.in. obecnie realizując projekt „Dance Higways” w ramach programu Erasmus+ (Francja, Niemcy, Norwegia, Hiszpani i Włochy).

Koncepcja: Agata Życzkowska

Choreografia, reżyseria, dramaturgia, wykonanie: Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Wideo: Wojtek Kaniewski / Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa

PREMIERA: 5.12.2019

Prezentacja spektaklu w ramach IV Sopockich Konsekwencji Teatralnych: 15.11.2020, streaming online

Organizator: Teatr BOTO

Partner: Victus Apartamenty

Patroni medialni: Trojmiasto.pl, e-teatr.pl, Teatr dla Was, teatralny.pl

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Sopotu

Więcej informacji:

boto.art.pl

fundacjarozwojuteatru.pl

fot. Karolina Jóźwiak

Komentarze
Udostepnij