Platige Image buduje zespół w Montrealu, a szefem najbardziej rozpoznawalnego za granicą polskiego studia produkcji i postprodukcji został Bartek Kujbida, który będzie odpowiedzialny za ekspansję firmy na rynku kanadyjskim oraz rozbudowę zespołu animacji.
Bartek Kujbida to Animation Supervisor, który od niemal dwóch dekad pracuje i zdobywa doświadczenie przy produkcjach hollywoodzkich hitów, seriali i gier wideo AAA. Nadzorował zespoły animacji dla takich realizacji jak „Aquaman 2: Zaginione Królestwo” i „Pogromcy Duchów. Dziedzictwo”, a niedawno był odpowiedzialny za drugi sezon „Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy” dla Amazona. Jako Head of Studio w Platige Image, Bartek poprowadzi kanadyjski zespół, który we współpracy z warszawskim oddziałem będzie realizował animację na najwyższym poziomie.
– Obecność naszego zespołu w Kanadzie i powierzenie jego prowadzenia tak doświadczonej i rozpoznawalnej w branży osobie to kolejny krok w rozwoju Grupy Platige Image. Montreal od lat jest siedzibą największych globalnych studiów zajmujących się animacją komputerową. Teraz do tego grona dołączy zespół Platige – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image. Nasza obecność w Kanadzie pozwoli nam łatwiej zdobywać projekty VFX z północnoamerykańskiego rynku – dodaje.
Platige Image od 25 lat zajmuje czołowe miejsce wśród polskich studiów produkcji oraz postprodukcji. Specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D, a także efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Studio realizuje także design na potrzeby transmisji na żywo oraz przygotowuje oprawy dla studiów telewizyjnych z użyciem technologii Vizrt. Jest zdobywcą takich wyróżnień, jak: BAFTA, European Film Award, Goya i SIGGRAPH, było również nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwali Filmowego w Cannes oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego w Wenecji.
W lutym 2022 Grupa Platige Image powołała spółkę w USA. Zadaniem amerykańskiego oddziału prowadzonego przez Aureliena Simon jest pozyskiwanie i realizacja zamówień z rynku reklamowego. Wdrażając strategię rozwoju, w maju 2023 r., Platige otworzyło największe w tej części Europy studio motion capture. Epic Games przyznało studiu status partnera serwisowego Unreal Engine. Platige zaangażowało się także w prace naukowo-badawcze. W połowie 2023 roku nawiązano współpracę z polskim Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, której celem jest opracowanie zastosowań sztucznej inteligencji w branży kreatywnej. Bartek rozpoczął swoją karierę w 2005 roku w firmie Rainmaker w Vancouver, aby po latach przenieść się do Montrealu, gdzie dołączył do MPC Montreal. Ten krok pozwolił mu pełnić wiodące role przy pracy nad takimi filmami, jak “Głębia strachu” czy “Doktor Dolittle”. Po otwarciu studia DNEG Montreal, w 2018 roku poszerzał swoje umiejętności lidera mierząc się z większymi projektami i stając na czele zespołów. Nadzorując teamy pracujące przy tak ikonicznych projektach, jak “Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy”, szybko zaangażował się w kształtowanie oraz rozwijanie lepszego workflow, metodologii, narzędzi i w budowanie globalnych zespołów animatorskich dla studia. Bartek odpowiada obecnie za pomoc Platige Image w dotarciu do środowiska północnoamerykańskich animatorów poprzez budowanie zespołu w Montrealu, a także podnoszenie jakości animacji Platige.
Bartek Kujbida rozpoczął swoją karierę w Rainmaker w Vancouver w 2005 roku, a później przeniósł się do Montrealu, gdzie dołączył do MPC Montreal. Ten krok pozwolił mu objąć stanowiska kierownicze przy produkcji filmów takich jak „Underwater” i „Dolittle”. Po otwarciu DNEG Montreal w 2018 roku, rozwijał swoje umiejętności kierownicze, pracując nad coraz większymi projektami i prowadząc większe zespoły. Nadzorując zespoły przy ikonicznych projektach takich jak „Lord of the Rings: The Rings of Power”, szybko zaangażował się w wpływanie na rozwój lepszych metod pracy, narzędzi i budowanie lepszych globalnych zespołów animacyjnych dla studia. Obecnie Bartek jest odpowiedzialny za pomoc Platige Image w wykorzystaniu talentów animacyjnych z Ameryki Północnej poprzez budowanie nowego zespołu animacyjnego w Montrealu (Kanada), jednocześnie podnosząc jakość animacji w Platige przy każdym projekcie.