Zapowiedzi

Dwa wydarzenia w ramach 10 urodzin HOTELOKO w Warszawie

NOC TAŃCA 2021: SOLAR MOVEMENT

22.10.2021 / PIĄTEK, godz. 19:00

Wieczór w ramach 10. urodzin kolektywu HOTELOKO movement makers. W programie m.in. premierowy performans „EXTINCTION” w wykonaniu HOTELOKO w składzie Agata Życzkowska, Mirek Woźniak i Klara Szela oraz pokazy choreografii na żywo i filmów wideo. Tematyka wieczoru zwraca uwagę m.in. na problematykę energii solarnej i zmian klimatycznych.

PROGRAM:

10 URODZINY HOTELOKO movement makers:

Premiera „EXTINCTION” / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak / Klara Szela

„Gra Świateł – ruchome wspomnienia i zabawy choreograficzne” / Magdalena Przybysz

CHOREOGRAFIE NA ŻYWO:

„Grande Valse Brillante” / Maria Salwińska

„exit” / Marcin Miętus

„Between Inferno and Paradise” / Maria Salwińska & Krzysztof Łuczak

FILMY WIDEO:

„Solar Dance” / Agata Życzkowska

„Replace” / Karina Szutko

„inner LIghT” / Katarzyna Sypniewska / Anna Zelig / Natalia Lis

„Post Hope” / Łukasz Wójcicki / Katarzyna Pawlak / Iga Dzięgielewska

„Escape Room” / Anna Bajjou / Barbara Bujakowska / Karol Miękina

+ tort

Wydarzenie na FB:

https://www.facebook.com/events/865499484156721

Miejsce: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, ul. Podskarbińska 2, Warszawa

Wstęp wolny na zaproszenia: ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja – biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

Organizator: HOTELOKO movement makers

Współorganizatorzy: Centrum Promocji Kultury Praga Południe / Fundacja Inna Przestrzeń

Działanie realizowane w ramach Programu „Mobilni w Kulturze 2021”, finansowane ze środków m. st. Warszawy

Zdjęcia: Marta Ankiersztejn, Karolina Gmurczyk, Klaudyna Schubert

OPISY SPEKTAKLI i FILMÓW:

„EXTINCTION” / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska/ Mirek Woźniak / Klara Szela

EXTINCTION: wyginięcie, zniknięcie, zagłada, wygaśnięcie, gaszenie, zaginięcie, skasowanie, umorzenie, ugaszenie, wygasanie, zanik.

Zanik ruchu.

Hipokinezja. Brak aktywności ruchowej. Wysiłek fizyczny uległ znacznemu ograniczeniu.

Abulia. Brak motywacji do działania.

Giętkość woskowa. Pozostawanie w jednej, nadanej wcześniej pozycji.

Katalepsja. Zastygnięcie ciała. Także w nienaturalnych pozycjach.

Tarantyzm. Zrytualizowana forma rozładowania stanów nerwowych.

Kolory wywołują reakcje fizyczne. Niebieski ma właściwości uspokajające. Chromoterapia. Barwy oddziałują na nasz organizm i pozwalają zwalczać różne niepożądane stany. Niebieski uszczęśliwia w krajach śródziemnomorskich. Łagodzi wysoką temperaturę. Obniża apetyt. Gasi pragnienie.

Zniknęło z naszego świata w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Wygasa. Budka telefoniczna, kafejka internetowa, magnetowid, szewc, zabawa na trzepaku, walkman, zegarynka, dyskietka, liczydła, gra w kapsle, gorseciarka, tygrys kaspijski, tajwańska pantera mglista, rekin carcharhinus obselorus.

Ostatnia aktualizacja czerwonej listy gatunków zagrożonych wskazuje, że w ostatnim roku wyginęło 31 gatunków roślin i zwierząt. Zniknięcie burzy pracę ekosystemów. Na granicy wyginięcia są koale, lemury, kalmary. Są jednak też zwycięzcy: żubr, foka szara, łoś.

Koncepcja, reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Choreografia i wykonanie: Klara Szela / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Scenografia i kostiumy: Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Teatr BAZA

Czas: 25 min.

Trailer: https://vimeo.com/568467255

„Gra Świateł – ruchome wspomnienia i zabawy choreograficzne”

Zapraszam do spotkania, podczas którego podzielę się z Wami kilkoma wspomnieniami związanymi z moją współpracą z HOTELOKO movement makers. Będę choreografowała teksty, które pochodzą z Dzienników choreograficznych, podczas których zaproszę Was do kilku  choreograficznych zabaw. W ten sposób będziemy mogli wspólnie ożywić wspomnienia i ucieleśnić je w czasie teraźniejszym.

Koncepcja i wykonanie: Magdalena Przybysz

Czas: 20 min.

„Grande Valse Brillant” / Maria Salwińska

„Grande Valse Brillant” to opowieść o nieszczęśliwej, choć intensywnej i namiętnej miłości. Wykorzystana spódnica to swoisty symbol kobiecej niewinności, zakrywa to, co świadczy o naszej płciowości i seksualności. Miłość, o której „tańczy” artystka ma bowiem zarówno platoniczny jak i erotyczny wydźwięk – ujawniony dobitniej w finale choreografii.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Maria Salwińska

Czas: 5 min.

„Between Inferno and Paradise” / Maria Salwińska & Krzysztof Łuczak

Between Inferno and Paradise to nieoczywisty obraz piekła, jakie gotujemy sobie na Ziemi. Historia zagubionej duszy, uwięzionej pomiędzy Niebem a Piekłem, walczącej z przeszkodami w drodze do Raju. Pokonuje kilka kroków, wspina się wzwyż, by zaraz spaść i zaczynać od nowa. Szarpie się, walczy, jest zwodzona, mamiona, manipulowana… Tę wizję można przełożyć na obraz dzisiejszego środowiska. Piekło gotujemy sobie sami – niszcząc środowisko, w którym żyjemy. Mimo trwającej ekologicznej nagonki i rewolucji, wciąż natrafiamy na przeszkody, które nas ograniczają i zniechęcają. Wiele zależy od nas samych, ale wiele od tych, którzy mają nad nami władzę. A może czas zacząć z tym coś robić, wyjść z tego wyniszczającego chocholego tańca i zacząć dbać o nasz dom, naszą Planetę? Czy mamy jednak dość siły i motywacji, czy jesteśmy tylko pionkami w tej zmierzającej ku zagładzie grze?

Koncepcja: Maria Salwińska

Choreografia i wykonanie: Maria Salwińska & Krzysztof Łuczak

Czas: 7 min.

„exit” / Marcin Miętus

„exit” to efekt poszukiwań formy i (nieudanych) prób wyjścia poza formę.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Marcin Miętus

Czas: 7 min.

„Solar Dance” / Agata Życzkowska – PREMIERA

Solarpunk to optymistyczna wizja przyszłości. Wideo jest początkiem poszukiwań artystki w zakresie choreografii, gdzie punktem wyjścia jest dyskusja na temat energii solarnej. Sztuka może służyć  wcielaniu w życie harmonii pomiędzy ludźmi i materią. Istotna jest jednak zmiana spojrzenia z perspektywy kryzysu na perspektywę realnych rozwiązań.

Koncepcja, choreografia, wykonanie, zdjęcia, montaż: Agata Życzkowska

Czas: 3 min.

„Replace” / Karina Szutko

Solo „Replace” opiera się na tematyce przemijania. Mierzymy się z tym zjawiskiem każdego dnia, choć nie do końca je rozumiemy. Zmiana dosięga zarówno nas, jak i nasze otoczenie. Nie mamy pewności ,co dokładnie nam przyniesie. Dbajmy o powierzony nam skarb, skoro jeszcze nie mamy czym go zastąpić.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Karina Szutko

Zdjęcia: Agata Życzkowska

Montaż: Karina Szutko

Czas: 1 min.

„inner LIghT” / Katarzyna Sypniewska / Anna Zelig / Natalia Lis

„inner LIghT” to wideo taneczne, które łączy sztukę tańca, z pracą kamery oraz designem. Inspiracją do powstania tego projektu sceendance była wewnętrzna siła i moc, którą każdy z nas czerpie nie tylko od wewnątrz, ale także z zewnątrz. A co, gdyby zgasło światło? Co, gdyby słońce nie ogrzewało ziemi, czy my nadal produkowalibyśmy energię, czy może jesteśmy tylko odbiciem tego co dzieje się we wszechświecie? W projekcie artystki wykorzystały jasną przestrzeń oraz jasną sukienkę z kontrastującymi czarnymi paskami oraz włosami tancerki. Dodatkowo niektóre z kadrów są prześwietlone, co ma wzmocnić i skierować uwagę widza na oślepiającą wręcz moc światła. W filmie tancerka pojawia się na zmianę w białej i zielonej przestrzeni. Ta druga symbolizuje natomiast roślinność i życie na Ziemi. W filmie odnajdziemy dużo lustrzanych odbić, przestawionych czy zdublowanych kadrów, które odzwierciedlają odbicie wszechświata w każdej żywej istocie na ziemi.

Koncepcja: Katarzyna Sypniewska / Anna Zelig / Natalia Lis

Wykonanie: Katarzyna Sypniewska 

Reżyseria i postprodukcja: Natalia Lis

Kostium: Anna Zelig

Czas: 2’36’’

„Post Hope” / Łukasz Wójcicki / Katarzyna Pawlak / Iga Dzięgielewska

video performance

Projekt wideo „Post Hope” to choreografia oporu przeciwko konsumpcji i nadprodukcji niszczących środowisko naturalne. Taniec, jako performatywny gest, który stoi w opozycji do nadkonsumpcji, mimo swojej artystycznej siły nie jest w stanie się przed nią obronić. Zostaje przetworzony przez maszynę kapitalizmu i wypluty. Jak śmieć. Traci lekkość i czystość, tonąc w oceanie plastiku. Staje się mechaniczny, aż w końcu zanika. „Post Hope” to gest solidarności ze wszystkimi organizmami, których codziennie dotyka katastrofa klimatyczna. Wideo nagrodzone w tym roku w konkursie Centrum Teatru i Tańca w Warszawie „Choreografia w_SIECI”.

Koncepcja, realizacja wideo: Łukasz Wójcicki
Choreografia, performance: Łukasz Wójcicki i Kaśka Pawlak
Wsparcie dramaturgiczne, zdjęcia: Iga Dzięgielewska
Podziękowania: Komuna Warszawa, Stowarzyszenie Pedagogów Teatru

Czas: 6’26’’

„Escape Room” / Anna Bajjou / Barbara Bujakowska / Karol Miękina

„Escape Room” to adaptacja utworu choreograficznego w oryginale prezentowanego na scenie pt. „Śniło mi się, że po nas został pusty pokój” w choreografii i wykonaniu Barbary Bujakowskiej i Pauliny Wysockiej. Transformacja pracy w ruchomy obraz w aktualnej sytuacji politycznej i społecznej oraz wybór interpretacji roli Pauliny przez Karola Miękinę otworzyły nowe znaczenia i możliwości interpretacyjne.

Projekt stanowi dadaistyczno-surrealistyczny obraz spotkania z Innym (Kapuściński, Levinas). Termin „Inny” można rozumieć na wiele sposobów oraz używać w różnych znaczeniach i kontekstach, na przykład dla rozróżnienia płci, orientacji seksualnej, narodowości, wyznania czy nawet różnicy wieku (różnica pokoleń). Każde spotkanie z „Innym” jest zagadką, niewiadomą, tajemnicą, co może powodować lęk i chęć ucieczki, pogardę ,a nawet nienawiść. Pojawia się złudzenie przestrzeni – przekonanie, że to co odległe jest inne , a im bardziej odległe – tym jeszcze bardziej inne. Ksenofobia według Herodota to choroba wystraszonych, cierpiących na kompleks niższości, przerażonych, że będą musieli przeglądnąć się w zwierciadle kultury „Innych”. Podbić, skolonizować, opanować, uzależnić- to odruch wobec „Innych” nieustannie powtarzający się w całej historii świata. Na samą ideę równości z „Innym”, umysł ludzki wpada bardzo późno, wiele tysięcy lat po tym, kiedy człowiek zaczął zostawiać ślady swojej obecności na ziemi. W obecnych czasach przybywa osób, mających problemy w zdefiniowaniu własnej tożsamości, w określeniu swojej społecznej czy kulturowej przynależności. Pojawiają się głosy nacjonalistów, rasistów, homofobów, którzy każą w „Innym” widzieć zagrożenie , wroga, przyczynę swoich męczących lęków i frustracji.

Zarówno w tym jak i innych swoich projektach, Bujakowska postanawia poruszać społeczno- psychologiczne tematy w lekki i przystępny dla widza sposób.

Produkcja: Tuned Pictures dla MAD catalog

Koncept: Barbara Bujakowska

Reżyseria: Anna Bajjou

Choreografia: Barbara Bujakowska, Paulina Wysocka

Performens: Basia Bujakowska, Karol Miękina

Muzyka: Piotr Bolanowski

Reżyseria zdjęć i montaż: Hicham Bajjou

Studio: Bad Idea Studio

Czas: 16’15’’

Projekt powstał w ramach programu stypendialnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – „Kultura w sieci”.

Szczegółowy program na stronie:

http://fundacjarozwojuteatru.pl/pl/noc-tanca-solar-movement/

NOC TAŃCA 2021: FALA TAŃCA

24.10.2021 / NIEDZIELA, godz. 19:00

CENTRUM PROMOCJI KULTURY, ul. Podskarbińska 2, Warszawa

Wieczór w ramach 10. urodzin kolektywu HOTELOKO movement makers. W programie m.in. premierowy performans „EXTINCTION” w wykonaniu HOTELOKO w składzie Agata Życzkowska, Mirek Woźniak i Klara Szela oraz pokazy choreografii na żywo i filmów wideo.

PROGRAM:

Czas trwania całego wieczoru 180 min. (dwie przerwy)

10 URODZINY HOTELOKO movement makers:

„EXTINCTION” / Agata Życzkowska / Mirek Woźniak / Klara Szela

Druga premierowa prezentacja spektaklu „EXTINCTION” w innej odsłonie przestrzennej

Czas: 25 min.

CHOREOGRAFIE NA ŻYWO:

„Floater” / Amanda Nabiałczyk / 10 min.

„A fantasy about the life of a chewing gum” / Maja Kubalańca / 15 min.

„W drodze” / Zespół New Folk / Anna Gilla-Małuj / 40 min.

FILMY WIDEO:

„WoDA: Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska / 8’41’’

„WITHIN” / Anna Bajjou / Marta Wołowiec / 8’04’’

„l o s t   m o m e n t u m  ” / Kama Giergoń – PREMIERA / 6’58’’

„W dziczy serca” / Sylwia Marciniuk (Malina) / Julia Szczesnowska / 5’09’’

„EDGE” / Paulina Święcańska / 14’11’’

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’

Organizator: HOTELOKO movement makers

Współorganizator: Centrum Promocji Kultury Praga Południe

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa, Dzielnica Praga Południe

Miejsce: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, ul. Podskarbińska 2, Warszawa

Wstęp wolny na zaproszenia: ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja – biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

Wydarzenie będzie także dostępne online – streaming w czasie rzeczywistym na portalu Facebook:

https://www.facebook.com/cpkpp
https://www.facebook.com/hoteloko/

OPISY SPEKTAKLI i FILMÓW:

„EXTINCTION” / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska/ Mirek Woźniak / Klara Szela

Kolory wywołują reakcje fizyczne. Niebieski ma właściwości uspokajające. Chromoterapia. Barwy oddziałują na nasz organizm i pozwalają zwalczać różne niepożądane stany. Niebieski uszczęśliwia w krajach śródziemnomorskich. Łagodzi wysoką temperaturę. Obniża apetyt. Gasi pragnienie.

Ostatnia aktualizacja czerwonej listy gatunków zagrożonych wskazuje, że w ostatnim roku wyginęło 31 gatunków roślin i zwierząt. Zniknięcie burzy pracę ekosystemów. Na granicy wyginięcia są koale, lemury, kalmary. Są jednak też zwycięzcy: żubr, foka szara, łoś.

Koncepcja, reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Choreografia i wykonanie: Klara Szela / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Scenografia i kostiumy: Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Teatr BAZA

Czas: 25 min.

Trailer: https://vimeo.com/568467255

„Floater” / Amanda Nabiałczyk

Solo jest odpowiedzią na wciąż rosnąca fale uchodźców. Spektakl opowiada o przeprawie przez morze oraz walce o ostatni oddech. Główną inspiracją do stworzenia ruchu była motoryka ryby. Stanowi to nawiązanie do migracji w świecie fauny, a głównie ryb wędrownych. Podobnie do ludzi zwierzęta również migrują w poszukiwaniu lepszych warunków do życia.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Amanda Nabiałczyk

Czas: 10 min.

„A fantasy about the life of a chewing gum” / Maja Kubalańca

Fantazja o życiu gumy do żucia.

Oddaję głos ciału, żeby opowiedziało swoją własną historie. Wyruszam razem z nim w intymną podróż o żuciu, przeżyciu, przeżyciu. Pytam je, a może ono mnie: gdzie są nasze granice ? Zapraszam na to przeżycie o przeżuciu.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Maja Kubalańca

Czas: 15 min.

„W drodze” / Zespół New Folk / Anna Gilla-Małuj

„W drodze” to spektakl taneczny przygotowany z okazji jubileuszu zespołu New Folk. Inspiracją do stworzenia spektaklu było norweskie przysłowie: tylko ten kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki. Nasza wspólna droga rozpoczęła się w 2011 roku. Przez ten czas każdy z nas odkrył nie tylko nowe ścieżki rozwoju, ale również to, kim jest, dokąd dąży, co jest dla niego ważne.

Koncepcja i choreografia: Anna Gilla-Małuj

Wykonanie: Natalia Dąbrowska, Julia Dąbrowska, Malwina Dąbrowska, Antonina Grupińska, Anna Jakubczyk, Michalina Januchta, Mateusz Ofrecht, Joanna Rojek, Dominika Słomian, Mikołaj Słomczyński, Karina Szutko, Marcin Wiktorowicz, Helena Zaborowska

Zdjęcia: Karolina Gmurczyk

Czas: 40 min.

„WoDA – Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska

Wideo inspirowane myślą na temat wody pitnej, która coraz częściej jest traktowana w różnych częściach świata jak „NIEBIESKIE ZŁOTO – BLUE GOLD”. Skoro dostęp do wody pitnej to prawo każdego człowiek na Ziemi, to czy etyczne jest zarabianie na wodzie? Choreografie codzienności wodnej i kilka akcji.

Koncepcja, reżyseria, dramaturgia, montaż, głos: Agata Życzkowska

Performerzy: Bartłomiej Mamajek, Agata Życzkowska

Zdjęcia: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Muzyka: Steve Coleman

Produkcja: HELIDARSTEA

Partnerzy: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’, HOTELOKO movement makers

Podziękowania: Bartłomiej Mamajek, Karina Szutko, Stanica Wodna „Czaple”

Czas: 8’41”

„WITHIN” / Anna Bajjou / Marta Wołowiec

Film powstał jako część „Improvisers orchestra”, serii utworów bazujących na ruchu, stworzonych przy użyciu technik improwizacji strukturalnej. Proces tworzenia tych prac zaczyna się od podjęcia pewnych decyzji dotyczących istotnych elementów, jak wybór lokalizacji, dźwięku, tematu, konstrukcji, jakości ruchu. Punktem wyjścia dla utworu był wybór i dostępność bardzo imponującego miejsca, które performerka mogłaby zawłaszczyć. Kamera podąża za tancerką, tancerka podąża za kamerą, podejmując ciągłe decyzje, wahania i próby oswojenia przestrzeni, dostosowując się lub przeciwstawiając jej geometrii. Być wewnątrz siebie czy wewnątrz przestrzeni?

Produkcja: Tuned Pictures dla MAD catalog

Reżyseria: Anna Bajjou

Improwizacja taneczna: Marta Wołowiec

Reżyseria obrazu: Anna Bajjou

Dźwięk, światła, 2-ga kamera: Hicham Bajjou

Montaż: Anna Bajjou

Wsparcie: Nowohuckie Centrum Kultury Kraków, Krakowskie Centrum Choreograficzne, Bad Idea Studio

Czas: 8’04’’

„l o s t   m o m e n t u m ” / Kama Giergoń – PREMIERA

Może podróż przez życie nie polega na tym, żeby stać się kimś… może właśnie wręcz przeciwnie chodzi o to, żeby przestać być kimś, kim tak naprawdę nie jesteśmy, po to, abyśmy mogli być kimś, kim mieliśmy być od samego początku i w pierwszej kolejności. Może trzeba umrzeć kilka razy aby, naprawdę umieć żyć … Tak, czy tak, trzeba się wypalić do cna, a potem usiąść w popiołach dotychczasowego życia i za każdym razem zacząć od nowa…
koncepcja i choreografia: Kama Giergoń
wideo i edycja: Klusky Film Jolanta Sikorska

kamera i montaż: Jolanta Sikorska
Camera Go Pro: Michał Kempiasty
muzyka: Igor Czerniawski
tancerki: Kama Giergoń, Marta Kosieradzka, Dominika Lewandowska, Kamila Rybacka
aktorki: Teatr 59 Minut – Dorota Godzińska, Weronika Majchrzak, Agnieszka Skrzypek

Czas: 6’58’

„W dziczy serca” / Sylwia Marciniuk (Malina) / Julia Szczesnowska

Film jest osobistą refleksją na temat emocji i działań, które towarzyszą relacji romantycznej. Jest dziko, czasem nieśmiało, i wyzwalająco, a czasem takie zaangażowanie kosztuje wiele wysiłku i wywołuje w człowieku rozedrganie i konsternację.

Koncepcja, reżyseria i choreografia: Sylwia Marciniuk

Zdjęcia i montaż: Paweł Turłaj

Taniec: Julia Szczesnowska

Muzyka: Marcin Baran

Czas: 5’09’’

„EDGE” / Paulina Święcańska

EDGE” to opowieść o relacji dwojga ludzi, balansującej „na krawędzi”. Pełna różnorodnych emocji historia jest osadzona w otoczeniu dotkniętym pandemią oraz protestami kobiet w Polsce. Zależało nam aby nie dawać łatwych odpowiedzi, a raczej klucze interpretacyjne do wielu historii, które mogły się wydarzać i wydarzały w jednym z trudniejszych momentów we współczesnym świecie. W 2020 – roku globalnej pandemii oraz walki o prawa kobiet i osób LGBT+ w Polsce.

Koncepcja, scenariusz, reżyseria: Paulina Święcańska
Wsparcie reżyserskie: Jakub Półtorak
Choreografia: Thierry Verger
Wykonanie: Claire Saintard, Marek Klajda
Zdjęcia i montaż: Paweł Głogowski
Muzyka: Anna Jędrzejewska
Grafiki: Jakub Zalewski
Makeup: Natalia Kordek

Produkcja: Mazowiecki Instytut Kultury
Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM

Czas: 14’11’’

Szczegółowy program na stronie:

http://fundacjarozwojuteatru.pl/pl/noc-tanca-fala-tanca/

Komentarze
Udostepnij