Zapowiedzi

Grudzień w warszawskim Centrum Teatru i Tańca

Centrum Teatru i Tańca i Teatr Tańca Zawirowania zapraszają na grudniowe wydarzenia.

9.12 POLSKA SIEĆ TAŃCA: „Manhattan” Dominika Wiak, Daniela Komędera-Miśkiewicz 19.00

Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA

Bilety: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28/polska-siec-tanca-manhattan-dominika-wiak-daniela-komedera-miskiewicz,15715?eventId=207116

Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/430430442041209

Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi?

Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i

jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka pokazującym, że sposobem na

pojednanie jest zwiększenie przemocy. Myślenie apokaliptyczne przestaje być z szaleństwem, a staje się codziennością.

koncepcja, choreografia, wykonanie: Dominika Wiak, Daniela Komędera-Miśkiewicz

muzyka, wykonanie: Aleksander Wnuk, Michał Lazar

gość specjalny: Fryderyk Liber

projekcja wideo: Natan Berkowicz

reżyseria światła: Paweł Murlik

zdjęcia promocyjne: Dominik Więcek

projekt plakatu: Aleksander Joachimiak

10.12 POLSKA SIEĆ TAŃCA: „If/Then” Lubelski Teatr Tańca 20.00

Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA

Bilety: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28/polska-siec-tanca-ifthen-lubelski-teatr-tanca,15716?eventId=207117

Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/870741260192590

Ten spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności. Tancerze „If/Then” wiedzą „co” nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: „jak to co się wydarza wpływa na mnie oraz jak ja wpływam na to co się wydarza”. Od ich uważności uzależnione jest to co zobaczy widz (oraz to czego nie zobaczy). Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady nie mogąc być pewnym rezultatu.

pomysł i reżyseria: Joseph W. Alter

choreografia: Joe W. Alter we współpracy z tancerzami

wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń

muzyka: Aleksander Kościów

produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc

projekt oświetlenia: Craig Wolf

realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak, Paweł Witek

produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski

12.12 Polska Sieć Tańca: „Carme(n)love” & „Intercepted/Przechwycone” 19.00

Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA

Bilety: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28/polska-siec-tanca-carmenlove–interceptedprzechwycone,15718?eventId=207119

Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/3102719476671914

„Carme(n)love” To autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale… Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej… O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy znała Carmen prawdziwą miłość…czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną?? Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości… Dlaczego źle skończyła?? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości?? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy… Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach Zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę pełną krzyków i płaczu…Taka będzie moja Carme(n)love…. Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.

Choreografia pt.: „Intercepted/Przechwycone” została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre/ Wojciecha Mochnieja.

Przechwycone w drodze do celu…

Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do celu kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić? Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa, i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji – choć trudno, warto wytrwać!

„Carme(n)love”

Choreografia/Choreography: Małgorzata Ziółkowska

Muzyka/Music: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha

Kostiumy/Costumes: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak

Scenografia/Stage design: Jaśmina Parkita

Reżyseria światła/Light direction: Grzegorz Pańtak

Projekcje/Video: Grzegorz Kaczmarczyk

Video z udziałem/ Video with the participation of: Alicja Horwath- Maksymow, Michał Ośka, Mila Łącka (dziecko)

„Intercepted/Przechwycone”

Choreografia/Choreography: Wojciech Mochniej

Muzyka/Music: Wojciech Frycz

Scenografia/Stage design: Maciej Miernik

Światło/Lighting: Grzegorz Pańtak

Kostiumy/Costumes: Aleksandra Machnik

Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy instytucji i organizacji wspierających rozwój tańca współczesnego w Polsce. Sieć pobudza cyrkulację i eksploatację rodzimych produkcji oraz wzmacnia wymianę artystyczną.

Polska Sieć Tańca organizowana jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

17.12 TAŃCZĄC BOSKĄ KOMEDIĘ / ELWIRA PIORUN 19.30

Scena: TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA/ BRUNA 9, WARSZAWA

Bilety: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28/tanczac-boska-komedie–elwira-piorun,14334?eventId=205452

Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/1595623587436638

“TAŃCZĄC BOSKĄ KOMEDIĘ” w choreografii Elwiry Piorun to najnowszy spektakl Teatru Tańca ZAWIROWANIA. Działający od ponad 15 lat warszawski teatr tworzy przedstawienia, które są regularnie prezentowane w Polsce i za granicą. W nowym spektaklu ZAWIROWAŃ scenę opanowuje czworo wspaniałych tancerzy i tancerek. Nie brakuje świetnie przygotowanej choreografii i fragmentów Boskiej Komedii Dantego, arcydzieła literatury włoskiej.

Choreografia: Elwira Piorun

Współpraca dramaturgiczna: Aleksandra Kostrzewa

Tancerze: Liwia Bargiel, Magdalena Wójcik / Aleksandra Krajewska, Michał Przybyła, Michał Adam Góral

Współpraca twórcza: Gieorgij Puchalski

Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

fot. Aleksander Joachimiak

Komentarze
Udostepnij