Zapowiedzi

Live Act: Ruch i perkusja „Hi-hat Loda Halama”, performans w Mazowieckim Instytucie Kultury

Dominika Jarosz i Hubert Zemler – ruch i perkusja! Live Act performans HI-HAT LODA HALAMA – 11 kwietnia

Wszechstronna performerka i wybitny perkusista występują w spektaklu, będącym wariacją na temat twórczości Lody Halamy – artystki, która swoim talentem podbiła artystyczną Warszawę okresu dwudziestolecia międzywojennego.

HI-HAT LODA HALAMA. Rewia na aktorkę i rytm  | performans taneczny

SZTUKA NOWA X MIK | spektakl dla dorosłych i młodzieży 12+
11 kwietnia (czw.), 19:00
czas trwania: 60 min, bilety →

Stowarzyszenie Sztuka Nowa i Mazowiecki Instytut Kultury zapraszają na performans taneczny Hi-hat Loda Halama.

Hi-hat Halama to rewia na aktorkę i rytm. Minimalizm w spojrzeniu na biografię Lody przenika się z rozmachem rewii – gatunku nieistniejącego dziś w dawnym formacie. To dekonstrukcja i poszukiwanie nowego języka. To performatywne przetwarzanie tradycji. To artystyczny hologram, impresja utrwalonej pamięci po Halamie. 

Pomysł na spektakl zrodził się z osobistej fascynacji Dominiki Jarosz postacią wybitnej tancerki. Formuła spektaklu łączy to, co w ekspresji ruchowej artystyczne z tym, co lżejsze i służące rozrywce. Twórcy łączą wymagającą choreografię z estetyką jazzową i piosenką popularną uprawianą przez Halamę (A ja mam nogiLim-pam-pom). 
W twórczości Lody Halamy ważną rolę odgrywały inspiracje wieloma kulturami, z których czerpała przekładając je na własny język artystyczny. Spopularyzowała w ówczesnej Warszawie tańce latynoamerykańskie, japońskie, kaukaskie i wiele innych. Charyzmatyczna Halama otaczając się artystyczną śmietanką Warszawy, współtworzyła ducha kulturalnej stolicy tamtych czasów. Życie artystki było podporządkowane nieustannemu procesowi rozwoju artystycznego, przełamującego bariery kulturowe i szukającego nowych synkretycznych jakości.
Pod wieloma względami biografia Halamy przypomina wyzwanie, jakie podejmuje performer(-ka) podążając w swych impresjach za wewnętrznym głosem i występując wobec zagadnienia, z którym szczególnie rezonuje. Świat przedstawiony spektaklu został powołany do życia za sprawą ucieleśnionych fantazmatów i ekspresji artystycznych twórców spektaklu.

Dominika Jarosz – performerka, wokalistka, tancerka i aktorka. Ukończyła szkołę muzyczną I. stopnia w klasie fletu poprzecznego. Absolwentka kierunku Wiedza o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Posiada duże doświadczenie w zakresie teatru fizycznego, improwizacji, śpiewu solowego i chóralnego.

Hubert Zemler – perkusista, kompozytor i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Aktywny członek warszawskiej sceny muzyki niezależnej skupionej wokół stowarzyszenia LADO ABC. Współtworzy zespoły Melatony, Magneto, Opla (z Piotrem Bukowskim), CEL (duet z Felixem Kubinem). Współpracuje również z zespołem muzyki współczesnej „Hashtag Ensemble” oraz grupą Mitch & Mitch.    


reżyseria: Dawid Żakowski
performerka: Dominika Jarosz
muzyka i perkusja: Hubert Zemler 
dramaturgia: Patrycja Babicka
choreografia: Daniela Komędera-Miśkiewicz
kostiumy: Jagoda Komorowska
współpraca kostiumograficzna: Atelier Konrad Bikowski
reżyseria światła: Tadeusz Perkowski
produkcja: Iwa Ostrowska / Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Szczególne podziękowania dla Anny Lisieckiej, autorki książki Loda Halama. Pierwsze nogi drugiej Rzeczypospolitej, Melody Lee, Conrada Gołębiowskiego, Tomasza Zadróżnego i Teatru Baza.

organizatorzy: Stowarzyszenie Sztuka Nowa, Mazowiecki Instytut Kultury, m.st. Warszawa
dofinansowanie: m.st. Warszawa
koordynatorka:Magdalena Chabrosm.chabros@mik.waw.pl

Recenzja „Hi-hat Loda Halama”

Biografia choreograficzna, Magdalena Figzał-Janikowska. Recenzje, Wywiady i Informacje ze świata teatru w portalu Teatralny.pl

Komentarze
Udostepnij