Zapowiedzi

Rusza projekt „Margines mojego ciała” AT i Nowego Teatru w Warszawie

Pięciomiesięczny proces utworzonego kolektywu…

Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Nowy Teatr w Warszawie zapraszają młode osoby w wieku 15-19 lat do otwartego naboru do grupy artystycznej. Podczas 5-miesięcznego procesu utworzony kolektyw pracować będzie twórczo nad tematyką ciała. Wspólnie spróbują opowiedzieć o nadziejach i lękach naszych ciał, o trudach i radościach relacji z nimi.

Z grupą pracować będą: reżyserka Karolina Kowalczyk, dramaturżka Natalia Królak, scenograf Marek Idzikowski, choreografka Izabela Chlewińska, artysta wideo Michał Domański, muzyk Jakub Buchner, a także psychoterapeutka i seksuolożka Weronika Walkiewicz.

Efektem pracy będzie profesjonalny spektakl, który wystawimy na scenie Nowego Teatru w Warszawie, jednego z najciekawszych i najważniejszych współcześnie teatrów na mapie Polski.

Udział w grupie artystycznej jest całkowicie bezpłatny.

Link do wydarzenia na Facebooku: https://fb.me/e/VEJ8G3hP

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.gle/6s39oq6W4keKfRRW6

Dlaczego MARGINES MOJEGO CIAŁA?

Nasze ciała to nasi najwierniejsi towarzysze. Nasze ciała to pole nieustannej bitwy. 

To, jak należy wyglądać, jest podporządkowane obowiązującym kanonom. To, co możemy robić z ciałami, jest narzucane przez innych ludzi. To, czego możemy się o ciałach dowiedzieć, jest kontrolowane przez system edukacji. 

Jednocześnie, właśnie w tych ciałach przeżywamy swoje pierwsze miłości, wielkie tragedie, wszystko co piękne, co groźne, co wyjątkowe, co zwykłe. Nasze ciała znają nasze najskrytsze tajemnice.

Jak to jest żyć teraz w nastoletnim ciele?

Kto ma dziś nad nastoletnim ciałem władzę?

Komu wolno i w jaki sposób o nim opowiadać?

Co ma do tego teatr?

Jak wygląda rekrutacja?

1. Przyjmujemy zgłoszenia do dnia 3.01.2024

2. Ewentualne rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzimy w dniach 8-11.01.2024

3. Informację o zakwalifikowaniu przekażemy w dniu 12.01.2024

W jakich terminach odbywać się będą spotkania?

1. Od dnia 3.02.2024 do dnia 27.04.2024 spotkania co sobotę w godz. 11:00-14:00

2. W dniach 1-5.05.2024 spotkania codziennie (zjazd majówkowy)

3. Od dnia 11.05.2024 do dnia 1.06.2024 spotkania co sobotę w godz. 11:00-14:00

4. W dniach 8-22.06.2024 spotkania codzienne (praca przedpremierowa)

5. 22.06.2024 – premiera spektaklu, godz. 18.00

6. 23.06.2024 – spektakle, godz. 12.00 i 18.00

Projekt finansowany jest ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Perły Nauki”. | #nauka #naukaprzyszłościjużdziś

Kto będzie prowadził zajęcia?

Karolina Kowalczyk (warsztaty reżyserskie, kierownictwo reżyserskie)

Reżyserka teatralna oraz filmowa, pedagożka teatru, absolwentka kierunku reżyseria Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyserka spektakli “Żyjemy w najlepszym z możliwych światów” i “Anonim” w Teatrze Soho w Warszawie, “Czarownice” w Teatrze Układ Formalny we Wrocławiu, “Długi” w Teatrze Żydowskim w Warszawie i “Co gryzie Gilberta Grape’a” w Teatrze Powszechnym w Warszawie, a także filmu krótkometrażowego “Babcia Wandzia”. Zajmuje się też realizacją filmów dokumentalnych, prowadzi warsztaty dla młodzieży i dorosłych z zakresu nauk społecznych, teatru zaangażowanego i performatyki. Wykłada theatre studies w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Międzynarodowymi w Warszawie. Absolwentka międzynarodowego programu demokratyzacji praktyk teatralnych CHANGE-NOW!.

Natalia Królak (warsztaty dramaturgiczne, kierownictwo dramaturgiczne)

Dramaturżka i pedagożka teatru, absolwentka kierunku wiedza o teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, studentka kierunku kultura wizualna Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Wiceprezeska Fundacji Fala Nowej Kultury. Twórczyni pierwszej w Polsce ciałopozytywnej kampanii społecznej angażującej młodzież SPÓJRZ NA SIEBIE, o której opowiadała dla Justyny Sucheckiej na łamach książki “Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze” (2022). Dramaturżka, m.in. “Długów” w reż. Karoliny Kowalczyk (Teatr Żydowski w Warszawie, 2022), “pornoLIVE” w reż. Marcina Starosty (Akademia Teatralna w Warszawie, 2023), “Co gryzie Gilberta Grape’a” w reż. Karoliny Kowalczyk (Teatr Powszechny w Warszawie, 2023). Realizatorka działań edukacyjno-artystycznych. Pracuje z młodzieżą wykluczoną, doświadczoną zaburzeniami z zakresu zdrowia psychicznego, żyjącą w trudnych warunkach finansowych. Absolwentka międzynarodowego programu demokratyzacji praktyk teatralnych CHANGE-NOW!.

Marek Idzikowski (warsztaty scenograficzne, kierownictwo scenograficzne)

Reżyser teatralny, scenograf, absolwent wydziału sztuki lalkarskiej Akademii Teatralnej w Warszawie, scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Akademii Fotografii w Warszawie. Jego prace były prezentowane i nagradzane na takich festiwalach jak: 22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Euroshorts (2013), VIII Warszawski Festiwal Fotografii Artystycznej (2015), 9. Międzynarodowy Festiwal Szkół Lalkowych „Lalka nie lalka” (2018), III Międzynarodowy Festiwal Metamorfozy Lalek (2019), 10. Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych ITSeLF (2019) oraz w ramach wystawy „Lalki: teatr, film, polityka” w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta (2019). Za spektakl „Odmęt” otrzymał nagrodę główną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wyróżnienie TR Warszawa na 9. Forum Młodej Reżyserii. Współzałożyciel fundacji Teatr Rzeczy, która produkuje i małe formy teatralne koncentrujące się wokół relacji człowieka z przedmiotem.

Michał Domański (warsztaty z wideo artu, kierownictwo projekcji wideo)

Pedagog teatru, artysta wideo. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie filia we Wrocławiu na wydziale aktorstwo teatru lalek. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.  Od 2015 roku aktor i reżyser w ramach metody teatry forum, od 2017 roku w ramach metody rainbow of desire – teatru zaangażowanego społecznie Augusto Boala. Posługując się tymi narzędziami, realizuje działania z grupami zagrożonymi wykluczeniem społecznym. We współpracy z TR Warszawa, Teatrem Ochoty, Wydawnictwem Dwie Siostry czy Fundacją Aktywistka projektuje oraz prowadzi warsztaty teatralne, wideo i performatywne dla młodzieży i osób dorosłych. Realizuje spektakle i działania na styku performansu i teatru. Współpracuje jako pedagog teatru z reżyserami przy realizacji spektakli partycypacyjnych – pracował przy spektaklach takich jak “Autokorekta” w reż. Jakuba Skrzywanka, “1981” w reż. Wojtka Farugi, “Pustostany” w reż. Hanny Kłoszewskiej, “2030” w reż. Michała Buszewicz. Jest dwukrotnym laureatem Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej – otrzymał I. nagrodę za projekt “Kwarantanna. Komplety” oraz grand prix za projekt “2030”.

Jakub Buchner (warsztaty muzyczne, kierownictwo muzyczne)

Producent muzyczny, gitarzysta i wokalista. Jego pierwszym zespołem był Dorób Psu Ogon (tworzony razem z Tymkiem Bryndalem i Jakubem Kostrzewą- Dawidziukiem), następnie brał udział w Warsaw Improvisers Orchestra. W międzyczasie grał w zespole Wicked Giant (Alicja Boratyn, Alek Żurowski i Matthew Cowey) oraz Depedregals (Teo Olter, Gosia Wrzosek, Zuzanna Kofta, Maciej Figiel). Współtworzy duet ŻAL (z Alkiem Żurowskim) z którym wydał dwie płyty, ambientowe Kuzugo (z Zuzanną Koftą), oraz komponuje i produkuje muzykę do piosenek Marianny Linde. Występuje również solo, grając taneczną, nieco bizarre elektronikę. Zrobił muzykę do krótkometrażowego dokumentalnego filmu “Czarne złoto Warszawy” produkowanego przez Mazowiecki Instytut Kultury. W duecie Kuzugo stworzyli ścieżkę dźwiękową do krótkometrażowego filmu w reżyserii Janka Grabowskiego “half-dream”. Tworzył muzykę do wystawy “Silent Disco” Moniki Falkus w galerii 66P. Jest autorem muzyki do adaptacji teatralnej “Co gryzie Gilberta Grape’a” w Teatrze Powszechnym w reżyserii Karoliny Kowalczyk i z dramaturgią Natalii Królak.

Izabela Chlewińska (warsztaty ruchu intuicyjnego i pracy z ciałem)

Choreografka, badaczka ruchu, pedagożka, trenerka. Wykłada na wydziale somatyki w tańcu i terapii Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewicz w Łodzi oraz na studiach podyplomowych z pedagogiki teatru Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako terapeutka z osobami z wyzwaniami rozwojowymi oraz osobami z niepełnosprawnością. Jest reżyserką ruchu i choreografii do ponad 40 spektakli w teatrach w Polsce i w Niemczech. Swoje prace (“Ophelia is not Dead”, “Tralfamadoria”, “Dehumanized Project Nr 1”, “You Have Your Voice”) prezentowała między innymi w Meksyku, w Stanach Zjednoczonych, w Japonii, we Włoszech, w Szkocji. Odbyła staż w zespole Troubleyn Jana Fabra w Antwerpii, wizytę studyjną w Filadelfii, trzy rezydencje artystyczne w Tokio. Stypendystka międzynarodowego programu choreograficznego DanceWeb w Austrii, a także kilku stypendiów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współtworzy warszawskie Centrum w Ruchu – nieformalny kolektyw choreografów niezależnych.

Weronika Walkiewicz (warsztaty psychoseksuologiczne, superwizja procesu)

Psychoterapeutka i seksuolożka. Absolwentka psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, seksuologii SWPS oraz 4-letniego całościowego szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w procesie certyfikacji. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową, warsztaty i szkolenia dla firm oraz instytucji w obszarze zarządzania stresem, prokrastynacji, inkluzywności, ostatnio również w ramach współpracy z Akademią Teatralną w zakresie edukacji seksualnej. Współpracowała jako psychoseksuolożka przy powstawaniu spektaklu “pornoLIVE” w reżyserii Marcina Starosty. W pracy koncentruje się na zrozumieniu wewnętrznej opowieści, przekonań dialogu i narracji osoby, ich wpływu na samopoczucie i zachowanie, poszukuje sposoby na ich modyfikację pozwalającą na spokojniejsze, szczęśliwsze funkcjonowanie, samoakceptację, rozwój. Jej zainteresowania zawodowe to rozumiana w kontekście społecznego tabu seksualność, relacje z ciałem, zaburzenia lękowe, perfekcjonizm, spektrum ADHD.

Komentarze
Udostepnij