Zapowiedzi

W lipcu ONKO w TR Warszawa

Sebastian Pawlak, Weronika Szczawińska w ONKO

On. Ona. ONKO.

On. Sebastian Pawlak, aktor. Przygląda się rzeczywistości, ciału, relacjom społecznym i językowi z perspektywy kogoś, który usłyszał, że jest najgorszym artystą na świecie i doświadczył inwazyjnej reżyserii.

Ona. Weronika Szczawińska, reżyserka. Przygląda się rzeczywistości, ciału, relacjom społecznym i językowi z perspektywy osoby, która usłyszała diagnozę “rak piersi” i doświadczyła inwazyjnego leczenia. ONKO.

Spektakl osadzony w osobistych doświadczeniach reżyserki Weroniki Szczawińskiej i aktora Sebastiana Pawlaka, których połączyła wiara w to, że nawet najtrudniejszy scenariusz życia można zmienić i zagrać w nim nową rolę. Albo i nie.

OBSADA Sebastian Pawlak, Weronika Szczawińska

Na pierwszy rzut oka scenografia tego spektaklu i kostium Sebastiana Pawlaka sprawiają wrażenie kompletnie oderwanych od tematyki, frapują i zastanawiają. Czym się Pan inspirował?

Z jednej strony inspiracją była klasyczna awangarda, szczególnie krakowski teatr „Cricot 2” Tadeusza Kantora i Marii Jaremy, a z drugiej konwencja teatrów dziecięcych. Paradoksalnie te dwa różne porządki mocno się ze sobą przeplatają. Chodzi o pewną prostotę i umiejętność wyczarowywania „czegoś z niczego”. Zresztą „Cricot” to anagram wyrażenia „to cyrk”. Interesowała mnie też „analogowość” takiego prostego „teatrzyku”, jego najbardziej podstawowa i bezpośrednia forma.

Przeczytaj cały wywiad z Karolem Radziszewskim, twórcą scenografii i kostiumów do spektaklu “Onko”.

CZYTAJ CAŁY WYWIAD

2-4.07, godz. 19:00
TR Warszawa/Marszałkowska 8 

Komentarze
Udostepnij